Musik för en klassisk jul - 23 december- Min första julskiva

Are you hanging up a stocking on your wall
It's the time that every Santa has a ball
Does he ride a red nosed reindeer
Does a ton-up on his sleigh
Do the faries keep him sober for a day.
So here it is Merry Xmas
Everybody's having fun
Look to the future now
It's only just begun.
Are you waiting for the family to arrive

Are you sure you got the
room to spare inside
Does your granny always tell ya
That the old songs are the best
Then she's up and rock and
rollin' with the rest.
So here it is Merry Xmas
Everybody's having fun
Look to the future now
It's only just begun.
What will your daddy do when he sees
Your mama kissin' Santa Claus
Ah ah

Are you hanging up a stocking on your wall
Are you hoping that the snow
will start to fall
Do you ride on down the hillside
In a buggy you have made
When you land upon your head
Then you bin slayed.
So here it is Merry Xmas
Everybody's having fun
Look to the future now
It's only just begun.


Vi hade en tradition före jul i min familj. Precis samma som familjen i "Sunes jul" för övrigt. Vi packade in oss i bilen och åkte de dryga fyra milen från Karlskoga till Örebro och vidare till Wessels, det som sedan blev B&W. Där spred vi oss över det gigantiska varuhuset och åtminstone syrran och jag köpte alla våra julklappar där.Det var faktiskt alltid kul.
Det var också på Wessels jag köpte mitt första nummer av Melody Maker, förstasidan hade en rubrik om Cat Stevens som var sur på svarta börs-hajarna. "Cat blasts at ticket touts" vill jag minnas att det stod.
Och det var också där jag köpte min första julsingel. Skivor hade jag köpt sedan jag var fem-sex år. Men min första julsingel köpte jag i december 1973 i Örebro. Sommaren innan hade jag stått på en dansbana i Tyskland med ett stort gäng från Leeds och när strömmen gick hade vi allsång på Slade-låtar för att lära tyskarna...Så valet av singel var självklart.
Dessutom måste man beundra Noddy Holders polisonger...
Så här kommer den, snacka om klassisk julrock

/cbj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0