Vilken Runaway var du mest kär i? Dagens Filmtips.

Vilket år för musikfilmer. Och alla, Oil City Confidential, Soul Boy och The Runaways, utspelar sig på 1970-talet. En tillfällighet, eller?
Jag vet inte hur många bilder från Poster, Tiffany eller vad de hette jag hade i källarens musikrum på The Runaways. Jag köpte första LP:n samma dag den släpptes i Sverige och älskade varje sekund av den. De flesta gillade Joan Jett eller Lita Ford, men jag var nog mest svag för Cherie Currie./cbj
Nedan en trailer för filmen. Och under den The Real Thing, som slår filmen med hästlängder:

Här - Live från Japan 1977 med japansk textning och allt: The Runaways:

Kommentarer
Postat av: Stefan

Lita Ford, naturligtvis. Vem kan motstå en tjej som kan fyra av sånna gitarrsolon? Hur som helst, filmen är riktigt underhållande och skådisarna är riktigt bra.

2010-08-22 @ 22:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0