En dubbel Conny

 
Fjärde mars släpper Conny Nimmersjö sin andra soloplatta "Tänk Nyss Var Här så Trevligt"
(Novoton/Border).
Uppföljaren till debuten "Skörheten & Oljudet" från 2007 döljer inte heller hans bakgrund som
gitarrist i bob hund och Bergman Rock, samtidigt som den både är en personlig frisk fläkt och
välriktad spark i skrevet på minst 13 procent av svenska folket.
De här båda klart lysande singlarna är släppta som förtrupp till albumet och själv beskriver Conny
ovanstående punkpop karamell på det här målande sättet.
"Till den som är 17 år och blyg vill jag bara säga att det blir bättre sen. "Aldrig Tyst Igen" tillägnas de
avundsjuka, homofoberna, rasisterna, kvinnohatarna och mobbarna. Kära idiot, sök hjälp istället för
att rösta på deras parti en gång till".
Och han är inte mindre pricksäker när han berättar om meningen med "Snälla, Snälla Svin".
"Jag försöker här följa den gamla fina Velvet Underground-traditionen att förse en glad låt med en kärv text. Texten är skriven i protest mot alla de timmar och dagar vi ägnar åt att förhålla oss till syreslukare och jobbiga människor runt omkring oss och inom oss. Som när hela midsommarhelgen går åt till att diskutera en besvärlig gäst som ska anlända först om några dagar. Mitt råd är: ge dem inte mer uppmärksamhet. Ägna istället tiden åt att ta hand om de dina."
Räcker hur långt som helst säger jag.
/Björn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0