Rå pop utan kläder, men med humor.

Jag är lite förundrad över att jag faktiskt kom undan med Amanda Palmers surrealistiska nakenvideo, utan att någon moraliserat eller machognällt över videons ocensurerade sätt att visa olika former av kroppsbehåring. Lite kul. Så jag drar till med en annan nakenchock. Eller nja.. I det här fallet handlar det om mer heltäckande kroppsmålning än i Amanda Palmers fall.
Den gemensamma nämnaren mellan "Want It Back" och "Hit" är i alla fall inte bara den låga klädbudgeten, utan faktiskt att det i grund och botten handlar om bra låtar. 
Ariel Scherbacovsky och Sagit Shir från Williamsburg i New York har Lykke Li som inspirationskälla. 
De har ett konstnärligt uttryck i sina videos. Men när de lkom med denna för cirak ett år sen så hörde jag låten först. och föll för den. De gör rytmisk popmusik som utsöndrar glädje och kärlek till musik. Nu ligger "Hit" i min ipodlista "Musik för matlagning". 
Däremot hittar jag inte riktigt någon motivering till nakenheten i den här videon.
Får ta den diskussionen med konstkritiker Jarlås vid tillfälle...
 
 
/Stefan

Kommentarer
Postat av: THe Polarbear

Jag vet motivet.
Naket säljer.

2013-01-28 @ 21:40:25
Postat av: Stefan

Fick också den känslan här. Men inte i Amanda Palmer fallet.

2013-01-28 @ 21:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0