Den fula ankungen?


I morgon är det releasedag för hårt hypade och omtalade Lana Del Rey, eller Elizabeth Grant som hon egentligen heter, och debutalbumet “Born To Die”.
Jag, och flera med mig på Popgeni, gillar det vi hört.
Men plötsligt känns det ytterst tveksamt att jag skulle pröjsa dyrt för att se henne live efter de här båda upplevelserna.
Ovanstående klipp från Saturday Night Live för ett par veckor sedan visar upp en lite pinsamt begränsad sångerska som livs levande har svårt att hålla ton och inte ens är i närheten av rösten på studioinspelningen av “Video Games” och “Blue Jeans".
Men allt går ju att fixa med tekniken.
Eller kanske var det så att Lana Elizabeth Grant Del Rey plötsligt hade torskat på samma stämbandsinflammation som jag dragits med den senaste veckan?
Huuva!
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0