Arlo Guthrie´s Winter Adventure 2012


Foto från Arlo Guthries page på Facebook
Fotot är taget kl. 23.30 i fredags kväll på Bräcke station där Arlo väntar på nattåget mot Kiruna. Vi var inte riktigt så ensamma som det ser ut på fotot. Och SJ hade skrivit fel på vagnsordningen på skylten bakom Arlo så vi fick springa med väskor och allt. Men trots sin ålder och sitt intensiva rökande visade sig Arlo ha en riktigt god kondition.
Jag tillbringade tolv timmar med Arlo i fredags från det att han klev av tåget från Trondheim i Östersund till dess han klev på tåget mot Kiruna. Han vilade i vår soffa några , han åkte i min bil, vi åt lunch med Guinness på O´Leary´s och framför allt var det en makalös konsert i Gamla Kyrkan - lyssna under "30 timmar i Östersund" nedan.
Jag kommer aldrig att glömma fredagen den 27 januari 2012. Det hade jag aldrig trott när jag som väldigt ung på Karlskoga stadsbibliotek upptäckte en LP med ett facsinerande omslag med Arlo och en ung pojke i farmarkläder som fick mig att börja lyssna...
/cbj

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Läckert Christer! Ett minne för livet!

2012-01-30 @ 08:49:58
Postat av: Ulf

Hej, var påArlos konsert i Köpenhamn. Då klagade han lite på att han inte fått se snö som tydligen utlovats. Jag sa' till honom att den varan får han mer av nog av uppåt landet, Östersund och inte minst Kiruna. Trippen upp till norr måste ha blivit ett minne han sent skall glömma. Fotot på Arlo på stationen i Bräcke i väntan på tåget , de' e' grejjer de' vilken atmosfär. F.ö. Var konserten i Köpenhamn oförglömlig vi ömsom var rörda nästan till tårar och sedan skratt i massor. Arlo where have you been?

Best'

Ulf

2012-01-31 @ 19:15:45
Postat av: cbj

Ja, jösses vad mycket glädje han har spridit Norden runt nu i januari. Han var här 1970 och nekade spela i Hylands Hörna. 1989 var han en enda kväll på Mosebacke. Och nu var det tredje gången gillt på något sätt.

2012-01-31 @ 19:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0