Världens bästa låt.

Ja, om det twistar vi lärde... (Gärna i ring med en öl i handen) Tyvärr har vi inget bildbevis från dessa diskussioner, och det ska vi alla vara glada för.

Hur som helst. Just världens bästa låt är ju svår att utse, eftersom vi alla har olika tycke och smak baserat på olika erfarenheter och upplevelser. Men bland världens bästa låtar, har vi hyfsat enad smak. Men jag vet inte riktigt vad de andra tycker om denna. Men om artister som Loot The Louvre, Lillasyster, Manic Street Preachers, Keith Urban, White Plain Ts, My Chemical Romance och varför inte våra egna Patricks Combo, kan göra cover på en och samma låt, så måste en viss kvalité finnas i låten.
Och visst gör det det.
Som så många andra låtar kom den till av en slump. Christopher Stewart, även kallad Tricky, satt och fipplade med sin Mac och framför allt med softwareprogramet GarageBand och ett hihatljud som han hittat där. Hiphopparen The-Dream kom in och undra vad det där var för låt och tillsammans la de på ackord och inom kort var låten uppfunnen. 
Det stor med låten är just att den korsar pop, hiphop och R´n B på ett lysande sätt. Och så har den en kraftfull refräng som bara inte går att tvätta bort ur skallen. Hur mycket det än regnar...


/Stefan

Kommentarer
Postat av: cbj

Vi kan både do the twist och äta twist(bara jag får lakritsen så)...Och förutom detta förslag så har jag på scenen på Yran sagt att det är "Irene Wilde" som är världens bästa låt. Och protesterar någon ska jag skicka Magnus Uggla på dem...

2011-08-08 @ 22:50:58
Postat av: Stefan

Åh.. Magnus Uggla... Jag ruggar av skräck...

2011-08-09 @ 16:09:00
Postat av: Anonym

Skicka Ugglan till mig. Jag vingklipper honom på direkten.

2011-08-09 @ 17:47:32
Postat av: cbj

I stället för att spöa en åldrig jätteliten kille med stort krulligt hår kan ni väl bara hålla med. Alla vet ju att Irene Wilde är bäst....

2011-08-09 @ 19:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0