Dagens Fråga 14/9 - Magic Man!

Jag befinner mig i småländska Alvesta. Kommunen som gett Sverige kändisar som Mats Wilander och bröderna Jihde. Men den störste kändisen är kanske Joe Labero. Det är nog anledningen bakom låten i Dagens Fråga. En annan anledning är att det är en riktigt bra låt.
Heart är gruppen som fick sitt stora genombrott 1976 med LP:n "Dreamboat Annie". En storsäljande skiva som innehåller flera hits och däribland just "Magic Man". Heart fortsatte sedan att under 1970- och 80-talet tillhöra de största banden. "Barracuda" hette en annan minnesvärd låt och allra störst i USA blev de när de satsade på powerballader och albumet "Heart" från 1985 gick upp i topp på USA-listan.
Nu till Dagens Fråga: Heart har allt sedan genombrottet till denna dag letts av två amerikanska systrar. Den ena systern sjunger och den andra spelar leadgitarr. Ja, gitarrsystern är också gift med journalisten och filmregissören Cameron Crowe och har gjort musik till bland annat underbara "Almost Famous" .Frågan är helt enkelt: Vad heter systrarna som leder Heart?/cbj (Svar nedan under videon)

Här kan du läsa svaret

Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Fin vinkling, spm vanligt. "Dreamboat Annie" har jag på vinyl och den har snurrat ett antal varv på mina skivspelare. Tvåan "Little Queen" är minst lika bra och jag köpte på mig de fem första albumen innan jag tröttnade på de såsiga balladerna.

2010-09-14 @ 09:23:07
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Björn Bostrand

Förresten. Basistens outfit på överkroppen är helt klart något av det fulaste jag har sett på en musiker.

2010-09-14 @ 15:37:44
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: cbj

Ja, vi borde göra en kategori på rock & roll outfits. Elton John flippade ut rejält på sin tid liksom Freddie Mercury. Men det finns många fler.

2010-09-14 @ 17:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0