Dagens Fråga 1/10

Ja, jag har ju en lång arbetsdag framför mig, så dagens fråga blev uppslängd ganska tidigt.
Men men...
Min kära farbror Bengt Ola har matat mig med musik sedan jag lärde mig att säga mina första fula ord. Det har varit Springsteen på kassetter, blandband med alla möjliga olika sorters stilar. Det är hans fel att min väckningssignal på mobilen är Solex´s "Waking Up With Solex". Och att jag höll på att få samtliga grannar efter mig när jag bodde i Sundsvall för jag spelade Space Monkees "Blowing Down The Status" på högsta volym. En elak granne sa att jag var en avhoppad Jehovas Vittne, till just Jehovas Vittnen efter den incidenten.
Hur som helst.
Det är Farbrors fel att jag fastnade för soul från såväl Philadelphia som Detroit. Speciellt vet jag att vi delar samma vördnad för Chairmen Of The Board.
Just den här låten skrevs av Edythe Wayne. Men namnet "Edythe Wanye" är en psydn.. Psynd... Psyno... "Edythe Wayne" är ett annat namn för någon/några andra.
Vem eller vilka döljer sig bakom pseudonymen "Edythe Wayne"?
Svaret hittar ni här:
Svar till Dagens Fråga 1/10
/Stefan

Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Du ska vara jävligt nöjd att du har en sådan farbror. De växer inte på träd.

2010-10-01 @ 19:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0