Apropå Paul Collins...

Paul Collins lirade liksom Peter Case i The Nerves. Efter den svängen bildade Case 1978 The Plimsouls i Los Angeles.
Ett band som släppte två strålande plattor, "The Plimsouls" och "Everywhere At Once" på tidigt 80-tal och läckra sladdisen "Kool Trash" 1998.
Själv sitter Case också på en minst sagt gedigen solodiscografi som det finns all anledning att kolla upp.
"A Million Miles Away" från "Everywhere..." är given på min lista när 80-talets bästa låtar ska plockas fram.
/Björn

Kommentarer
Postat av: Hans Schönning

Hittade åter detta gamla inlägg. Helt klart en av de bästa låtar när som helst alla kategorier, bäst på 12"-singeln. Men det var inte det jag skulle komma till utan i samband med digitalisering av mina gamla vinyler hittade jag låttiteln på That Petrol Emotions "Manic Pop Thrill". En liten pärla har vi där.

2011-01-26 @ 13:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0