Surf the stars!

Popmusik och teknade figurer. Går det i hop? Ja, jag tycker det. Elton John och Tim Rice har redan brilljerat med både Lejonkungen och The Road To El Dorado. Men själv är jag av uppfattningen att om någon ska göra musik till nästa Disneyfilm så är det Brian Wilson. Hans låtar har den solklara melodin som talar till både barn och vuxna. Mycket kanske på grund av att Brian Wilson trots sina 68 år inte riktigt vuxit upp än. Begåvade söner till dominanta fäder tenderar att förbli barn. Som exempelvis Michael Jackson.
Men nog om detta.
Förutom att jag här och nu kräver att Brian Wilson blir nästa Polarprisvinnare (vad hade Abba varit utan Wilson och Beach Boys? Jo, en ordinär discogrupp, utan kunskap om stämsång) så hoppas jag att han även får sätta tänderna i en Disneyfilm. Han har redan donerat en version av California Sun till Nicke Nyfiken 2, som spelades in en eftermiddag när han kört fast experimenterandet med den senaste Gerschwin-plattan.
Här är också en snabbt i hopkok som bevisar att när Wilson är produktiv så flyger det ut låtar som får tecknarna att spruta fram idéer. Serien heter Duck Dodgers och baseras på en slags rymdversion av den gamla hjälten Daffy Duck. Hela avsnitten med Brian Wilson som surfkunnigt spöke(!) kan bevittnas här.
Duck Dodgers
Återupplev barndomen och njut.
/Stefan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Teknade?! Haru gått å konverterat till söderkis?!? /Farbror

2010-11-20 @ 18:52:04
Postat av: Stäfan

Nej, jag var mitt uppi nhl 11 på ps3:an. Det var nog tekning jag menade...

2010-11-20 @ 20:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0