Jag undrade så - den eviga längtan efter popgeniet Peter Le Marc

Har varit frånkopplad från världen under tio dagar. Men såg att alla höstens konserter med Peter Le Marc hade ställts in. Precis innan jag åkte iväg hade jag kämpat så för att försöka få tag på biljetter efter att jag läst Peters egna inlägg på sin hemsida att höstens turné skulle bli den sista inom överskådlig tid.
I min värld är Peter Le Marc kanske det största popgeniet vi har i Sverige. Hans texter, hans röst och hans melodier är ständigt mina följeslagare i allt jag gör. Och Peter är en ärlig man -långt innan comebacken för ett antal år sedan var jag trogen läsare av gästboken på hans hemsida.Där skriver han ibland själv rakt och ärligt om det mesta.Och ibland ber han om hjälp med att bära orglar eller dyker upp oannonserat när fansen har grillfest. Ärligt är också hans brev till alla tusentals fans som nu i höst inte får höra honom./cbj
Så här skriver han:
3 augusti 2010

PETER LEMARC STÄLLER IN HÖSTENS TURNÉ

Vi har idag fått det tråkiga beskedet att Peter LeMarcs samtliga konserter i höst ställs in. Köpta biljetter återlöses på resp. inköpsställe.
Peter LeMarc hälsar;
"I november förra året fick jag ett oväntat och svårt besked. Jag hade cancer. En framgångsrik behandling genomfördes i december och januari. Allt gick väldigt fort. Jag tror inte riktigt att mina känslor hängde med.
Höstens turné var redan planerad. Jag tog ändå beslutet att den skulle genomföras som avtalat.
Under sommaren började alla konsekvenser, tankar och känslor kring sjukdomen hinna ifatt mig. Jag lider sedan många år av scenskräck, något jag dock med framgång lyckades bemästra under turnén 2007. Men denna gång blev uppgiften mig övermäktig. Jag har hoppats in i det längsta att kunna genomföra höstens konserter, men kommit fram till att det bara inte går. Efter det som hänt är jag inte i mental eller känslomässig form för det - även om jag, för närvarande, är fysiskt frisk och återställd. Det var ett tungt beslut att ta, men det enda tänkbara för mig.
Jag vill be alla er som köpt biljetter och sett fram emot konserterna om förlåtelse. Och förståelse.
Jag hoppas att vi ses på någon konsert i framtiden. "

Och så här skrev han för en vecka sedan i gästboken på hemsidan:

"Vänner.
Tack för det enorma stöd och den översvallande omtanke jag fått de senaste dagarna. Det berör mej djupt. Jag skulle självklart vilja svara alla personligen, men jag hoppas att dessa rader ändå kan uttrycka hur enormt mycket det betyder för mej. Ett stort tack.
/Peter"
Här nedan sjunger Peter Le Marc passande nog "(Jag ska)Gå hel ur det här". En stark upptagning från norsk teve 1996:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0