Basic charm

 
Debuten kom 1999 och Eva Eastwood har hela tiden varit trogen rock'n'rollen, rockabillyn och
countryn som har sitt ursprung bland odödliga 50-tals legender som Elvis Presley, Wanda Jackson
och Carl Perkins, för att nu plocka några av det absolut största ur den flocken.
"Min Melodi" (Gamlestans Grammofonbolag/Border) forsätter hon sin mission med ytterligare
ett dussin nya egna låtar.
 
Det är back to the 50's så det skriker om det och med fokus ett större fokus på rockabilly än på de
tidigare plattorna.
Jag gillar hennes raka och omedelbara sätt att forma låtar som "Jimmy Jimmy", "Tjocka Släkten",
"Han För Mig" och "100 Koppar Kaffe" som är så där basic charmiga att man bara åker med.
 
Men personligen hade jag önskat att man lossnat mer på tyglarna när det gäller produktionen och
låtit ljudbilden skena mer, för nu blir det lite väl mycket retrotänk emellanåt.
Men vad vet jag? Det kanske det som är meningen också?
Hur som helst så kommer "Min Melodi" med största sannolikhet att vara en av de mest spelade
albumen i raggarbilarna och på bilträffar runt om i Sverige den här sommaren.
/Björn
 
 
 
 
 
 

 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0