Rätt in i själen

 
Australiensaren Phil Smith släppte sitt tredje album "Year Of The Dog" (P.S.Music/Hemifrån) på 
våra breddgrader för en dryg månad sedan.
 
Tio låtar från den Brisbane baserade låtskrivaren som med hudnära och vackert avskalade själ
omedelbart skapar ett inre lugn hos mottagaren.
 
Det är en särklassig mix av folk och americana i en tradition där "Y.O.T.D." definitivt är ett album
som mäktar med att nämnas i samma andetag som odödliga exempel typ Nick Drake's "Pink Moon"
eller Ryan Adams "Heartbreaker", för att plocka fram några hörnstenar.
 
"Albumet är en hyllning till ursprunget. Död, förlust kärlek är alla oundvikliga händelser under vårt liv
och jag har lärt mig mycket om människor och varför de agerar som de gör. Samtidigt har jag lärt mig
mycket om mig själv och albumet är som en summering av allt", sammanfattar Smith plattans själ.

En jordnära höjdare som märkligt nog varken finns på Spotify, CDON eller Ginza.
Tag kontakt med hemifran.com så löser det sig.
/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0