Dansgolvsmagnet

 
Alla hipsters pratar om psychedelia-poparna Unknow Mortal Orchestra vars tredje superfärska
fullängdare "Multi Love" (JAGJAGUWAR/Border) väntas bli sommarens stora hit i indiekretsar.
Skivbolaget hävdar bestämt att att frontmannen Ruban Nielson och hans kamrater ligger bättre
till än vad fjolårets breakband The War On Drugs gjorde vid samma fas förra året, och med tanke
på hur facit blev för dem så verkar det vara dukat Nielson och vänner.
Skruvad, småflummig psykedeliapop med ena ögat i backspegeln och det
andra i nuet flätas ihop till ett sound som garanterat kommer att bli en dansgolvsmagnet.
Själv skriver Ruban en ganska intressant förklaring vad han vill med plattan på hemsidan:
"As the press continue to grind through it for their content mill I want to just say that this isn’t a
chronicle of my life during last year.
This album is about love and music and the world we live in right now.
I wrote these songs about you, not about me. It’s not really a navel gazing record, it’s about celebration
and the weird truth.
I really believe that creativity has a psychic role to play in some kind of revolution and I’m convinced
the ruling class isn’t scared of things like terrorism or fundamentalism, they’re scared of things like
unity and empathy and lateral thinking.
And that’s what I wanted to make an album about. But anyway I hope these jams make you happy
and give you power.
Peace!"
/Björn


  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0