Smakar mera

Borlängebaserade duon Anomi, Oskar Hedlund, gitarr, sång och Lina Eliasson, sång, är nystartade
skivbolaget Gammelstans Grammofonbolag's tredje release.
Och singeln "Strukturen" är en suggestiv poppärla som sätter sig som ett häftplåster redan vid
första mötet. 

Så här säger, Oskar Hedlund, om låten. 

– Låten handlar kanske om mitt liv och den betyder allt för mig. Det som står i texten står liksom där.
Det enda konkreta jag kan säga om texten är att det var en tjej som inspirerade mig. Hon var med
i början.
Det fanns liksom en längtan i henne, och ett driv som fick mig att tro att det jag gjorde var rätt.
Hon verkade vilja ha en balanserad revolt och jag hittade ett sammanhang i det. Hon var odödlig
och hon strävade efter något som jag förvisso inte såg, men som verkade vara gudomligt.
Jag vet dock inte vad det var och jag tror dessvärre inte att hon kommer hitta det. Antagligen så
romantiserar jag bara i min hjärna om hur verkligheten en gång var, men det spelar ingen roll.
Det är bara ett eko från det som är min verklighet."

Texter på modersmålet som står på en elektronisk popgrund smyckat med akustiska gitarrer
smakar absolut mera.
/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0