Lewis popsilke

Jag vet inte riktigt vad som hände?
Kanske var det Storsjöyran som gjorde att bevakningen inte var riktigt lika skarp när den amerikanska indie, rock, country, singer/songwritern Jenny Lewis 30 juli släppte sitt första soloalbum på sex år.
Men alla dess bommar är åtgärdade nu och jag känner det är min absoluta plikt att upplysa alla andra ovetande om vilket underbart album "The Voyager" (WMS) är.
Om texterna handlar om tunga mitt-i-livet kriser för svikna kvinnor i 30-årsåldern som ser åren bara rinna iväg utan att pojkvännerna är mogna nog att ta besluten så är det ljudmässiga omslagspappret rena silket.
Tio storslagna poplåtar genomsyrade av ett följsamt stilfullt Souther California sound där Lewis stora personliga kvalitéer som sångerska och låtskrivare hela tiden spelar huvudrollen framför ett klockrent komp.
Jag lovar!
Det räcker med de här två små smakproven för att berätta att Jenny Lewis har gjort ett av årets smakfullaste album.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0