Svaret på frågan är given

Som obotlig Beatles fantast är frågan hur relevant som helst.
Måste man äga The Beatles "Live At BBC Vol. 2" som släpps den 11:e november?
Eller kan man klara sig utan den?
Jag köpte "Live At BBC Vol. 1"som kom för 19 år sedan, och som också dyker upp på nytt den 11:e men nu i en så kallade remastrade version.
Samtidigt har jag samlat på mig så gott som allt annat av riktigt värde med The Fab Four som släppts efter splittringen.
Men releasen av "Live At BBC Vol. 2" är inte helt enkel för en Beatles-addict.
Det kommer nämligen på både CD och vinyl.
Dubbel CD´n innehåller 37 låtar, varav 34 är tidigare outgivna, plus 24 kortintervjuer som måste betraktas som läcker kuriosa.
Vinylutgåvan är på samma låtupplägg som CD-versionen och innehåller tre vinylplatttor till en marginell merkostnad på cirka 150 pistoler jämfört med CD-boxen.
Att jag ska handla är självklart!
Men ska jag investera i ett format eller klippa till med båda?
Det är sånt som kan få en att vakna mitt i natten och ligga vaken och grubbla.
/Björn 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0