Lördagsmix, (på egen risk) mitt i åskan...

Och som vanligt verkar ett stopp i elektroland med 80-tals influenser vara en behaglig idé... Men som kom nu i år 2013.
Inte så konstigt att just ett band som Depeche Mode vill ha bandet CHVRCHES (uttalas Churches) som  supportact till sina konserter. Glasgowbandet har ett par genuina singlar i bagaget, men den senaste "Gun" är någonting extra. Färgsprakande popmusik.
 
Medan andra musikjournalister grottar ner sig i Boards Of Canada, hoppar jag helt sonika över det för tillfället och koncentrerar mig på en sångerska från Hertfordshire i England, istället. Charli XCX har det mesta som man ska ha just nu. En kaxig attityd. Lite Madonna beats från hennes Holiday-period. Och helvetes bra elektrolåtar i övrigt.
 
 
 
Och så en i från arkivet...
 Jag tror att jag bara var 8-9 år och den här låten kördes rätt friskt på radion. Tror jag blev smått hypnotiserad av syntbasen och det där klockspelsljudet. Nu i efterhand kan man ju tycka att det antingen är lite lökigt att sno hela idén med texten från Stand By Me och Blue Suede Shoes. Eller så är det lite musiknördigt charmigt,. Jag väljer det senare. Har inte hört någon annan musik med Gino Vannelli som jag fastnat för. Men den här är guld.
 
/Stefan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Gino måste vara kusin med Milli Vanilli?

2013-06-01 @ 21:46:34
Postat av: Stefan

Hehehe... Lite smör behövs ibland. Om inte annat för att få lite fart i punkgubbsen... Nästa gång blir det en hel timme med Eros Ramazotti och Stefan Borsch!

2013-06-02 @ 00:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0