Jag kan knappt bärga mig

Det är inte nog med att Joe Pernice i The Pernice Brothers skakat liv i hobbyprojektet Scud Mountain Boys som för några dagar sedan släppte abumet "Do You Love The Sun", tillika det första med gruppen sedan pärlan "Massachusetts" från 1996.
Pernice har ytterligare ett guldägg på gång i sin korg då han tillsammans med Norman Blake från Teenage Fanclub utgör superduon The New Mendicants som snart släpper sitt debutalbum.
Dessa båda herrar borgar naturligtvis för popmusik extraordinär med excellent stämsång och harmonier som gör vem som helst som är en sucker för granna melodier totalt knäsvag.
Tidigare i år så kom också beviset på att herrarna passar ihop som ler och långhalm med sexspåraren "The Australian EP".
Där tolkar man under avslappnade former bland annat Teenage Fanclubs "I Don´t Want To Control You",  Pernice Brothers "Amazing Glow" och gör en bländade cover på INXS "This Time".
Rysningar redan här och hur ska det då bli på fullängdaren?
Och tänk om de kunde inkludera ovanstående brillianta tolkning av The Go-Betweens och Grant McLennan´'s "Finding You" som ett av spåren på den fullvuxna.
Jag kan knappt bärga mig.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0