Återupptäckta skottar

Skottarna The View och deras Mercury pris nominerade debutalbum "Hats Of To The Buskers" från 2007 spelades flitigt inom mina fyra väggar under 2007.
Med lika delar The La´s, Oasis, The Libertines och Teenage Fanclub var de en helt lysande upprepning på hur man bäst formar tidlös britpop med antingen sanslöst skönt driv eller smäktande melodier.
Men sen vet jag inte vad som hände.
Den bitvis lite för övermabitiösa uppföljaren "Wich Bitch?" 2009 gick ganska spårlöst förbi och "Bread & Circuses" från ifjol försvann av någon anledning i skivfloden.
Men i och med släppet av "Cheeky For A Reason" i somras så är jag på igen och har på nytt tagit detta härliga och personliga popband till mitt hjärta.
De är inte alltid hundra, men oftast oförskämt charmiga och larmiga.
Och säg det popgeni som kan motstå en dundertrippel som "Supertar Salesman" från "Hats Of To The Buskers", "Grace" från "Bread & Circuses" och "The Clock" på "Cheeky...". 
Och det finns som sagt mer att upptäcka.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0