The 80´s are back

Eller nja... Back och back... Jag har snöat in på 80-tals pop på sistone av någon anledning.
Helt plötsligt verkar det som att The Romantics "Talking in your sleep" är ett mästerverk av rang. Att R.E.Ms "Murmur" är deras bästa platta och att Blacks "Wonderful Life" är den stora balladen, som alla glömde bort.
Orsaken till detta tror jag är gruppen Craft Spells.
Craft Spells är Paul Justin Vallesteros project. Kille som skrev låtar hemma i sovrummet i Stockton, Kalifornien som fick de lokala musikrecensenterna på fall med plattan "Idol Labour" förra året.
Nu har de flyttat hemort till Seattle, men musikaliskt är de på god väg att utvecklas till någonting vackert.
De har precis släppt "Gallery" nu i vår, men den låt jag alltid kommer att återkomma till är "After The Moment" från förra året.  I bland är det svårt att släppa taget... I skrivande stund vet jag inte om jag skrivit om jag har lagt upp den här videon förrut. Men om det är så, får det bli en favorit i repris.
Björn lär ju påpeka det det i så fall... =)


/Stefan


Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Har för dåligt minne...

2012-05-24 @ 20:12:52
Postat av: The Polarbear

... men jag håller med om att "Talking In Your Sleep" är en 80-talspärla.

2012-05-24 @ 20:17:40
Postat av: cbj

Det var då IF Popgeni startade

2012-05-24 @ 22:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0