Det kom ett brev med posten...




… och i det låg “Party Weekend 13 – Two By Two” och “Party Weekend 7 – So I Prefer The Night”.
Två CD med totalt 53 låtar kärleksfullt och noggrant utvalda av Popgenivännen Hans Schönnig.
Om du inte redan gissat det så kan jag berätta att det handlar om något så otrendigt, i mp3 tider, som bland-CD överförda från både CD och lätt småknastrig vinyl.
Så här skriver Hans i brevet.
“Jag har vissa “regler” när det gäller bra bland/band/CD. Utöver max en låt per artist/grupp och skiva får låtarna gärna ha beröring med varandra och ska kunna “trivas tillsammans”. Övergången “Taking Me Back (Joey Wilson) till “Any Day Now” (Jack Lee) blev jag extra nöjd med på “PW7”.
“Det blir en personlig touch på alla mina samlingar. Det svåra(!) har alltid varit att inleda en ny skiva/kassett och att avsluta.
Blir det några minuter kvar, kan jag grunna på det iflera dagar. De flesta tycker nog inte detta är ett problem, men de kan heller inte sammanställa en bra blandskiva/kassett!”
Pure art, säger vi på Popgeni och blir alldeles varma inombords inför denna bekännelse från en mogen man som liksom vi vägrar att växa ifrån vår kära pop och rockmusik.
Ett 30-tal CD-samlingar och 70 blandbanden finns hemma hos Hans i Grums.
Vi vet också att ni är många fler där ute som är precis som vi.
Musikaliskt har Hans aldrig frusit fast I det förflutna utan mixar med stil och glödande passion bortglömda och odödliga ess från 1965 till 2011
Som ett sant Popgeni ska göra och vi bockar och bugar och gör unisont vågen.
De fyra bifogade klippen är låtar som finns på "PW13"
/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0