IF Popgeni 2012 - en minnesbild

En gång var jag en liten väldigt musikintresserad pojke. Jag satt på stadens Stadsbibliotek och lyssna på allt. En favoritskiva, för då hette det skivor, var en skiva med ett omslag av en äldre pojke och en yngre pojke i farmarkläder. En annan hade ett vitt omslag och en blond långhårig man och han sjöng att Marilyn Monroe hade dött för oss.
Ett antal år senare hade jag flyttat till Uppsala. Hamnade i en musikgalen korridor. En dag kom Bernie hem med en platta som vi alla föll för och jag sprang genast till Skivhörnan och köpte den och plattan innan också.
2012 är jag en betydligt äldre man. Men lika galen i musik. För mig var det 2012 vansinnigt galet att ta emot Arlo Guthrie, ha honom i mitt hem flera timmar och mitt i natten stå på Bräcke station och skicka honom med nattåget till Luleå. Den tackkramen värmde extrra mycket för pojken som satt där på biblioteket med skivan. På samma sätt kommer vi 2013 att ha Elliott Murphy i Östersund, det andra av mina biblioteksfynd. Och när Steve Forbert ville ta ett kort av mig framför Nabotåget och gav en stor varm och hjärtlig kram innan tåget rullade i väg mot Trondheim var det en händelse som var otänkbar för den unge mannen i studentrummet i Uppsala 1980.
Det här var min personliga bild. Andra har andra minnen och tankar. Vi skulle kunna berätta historier hur länge som helst. Men alla våra artister under året var väldigt glada och tacksamma över hur de togs emot i Östersund, dels av oss men främst av publiken. Till och med en sönderstressad Simone Felice kom i balans när han fick ett sådant gensvar.
Gott nytt år alla där ute! Vi hörs 2013!
/cbj
Här är IF Popgeni 2012( och i möjligaste mån videor från de konserter vi varit inblandade i):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0