"Föllinge baj najt e lika med fajt!"


Fotograf: Kristofer Hedlund

Föllinges kulturexport nummer 1.
Hinner med att snickra låtar mellan lektionerna på Calle Flygares. Och gör det så här bra.
Vi i klubben lyfter på hatten och punkhoppar med stela armar och ben, till den här fantastiska poplåten.

"Dom gav mig piller för att tänka om
Men tänk om jag skulle glömma dig nån gång?
Jag ser svarta vågor slå ett sorgeband
... ifrån Skelleftehamn och ner till Hornstulls strand

Jag bär på din lukt som en stulen revolver
livrädd men trygg ändå
Jag driver till havs i min säng där du lämnat
din doft som en dimridå

Det brinner ingen eld i helvetet
Det är ett väntrum bara för dom lämnade"


"Jag bär på din lukt"

Video producerad 2012 av Kollektivet Film i Stockholm.
Musik inspelad i Studio Talkback i Östersund av johan.
Text, musik & kartong av Jonas.
Foto av Carl Larsson.
http://www.jonasjonsson.net 
Tack Jonas!

 

/Stefan

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Dunderpop!

2012-04-24 @ 20:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0