Jag är pappaledig. Återkommer när lillan sover...

Ja, man är ju smått sjuk i huvudet.
Lilla Alva är inte mer än snart två veckor gammal, och jag har redan plågat henne med Frank Sinatra (då somnade hon), Buzzcocks första (då tittade hon misstänksamt på mig), Beach Boys Smile sessions (då såg hon lugn ut) och Tom Waits senaste (då log hon, eller så var det gaser).
För två veckor sedan, inne på BB hade vi med oss en radio som fick stå på under natten. Man kan nästan säga att det var Maroon 5 "Moves Like Jagger" och "Veronica Maggio "Satan i Gatan" hela tiden. Vilken kanal jag rattade in. T o m på programet Karlavagnen på P4.
Men under en kvart på lördagsnatten så spelades en trippel som jag kommer att komma i håg. Jag har alltid gillat nattradion. Det är en lugn och harmonisk röst som sitter och pratar om egentligen ingenting, men just rösten är lika rofylld som en Farbror BOM, fylld med italienska druvor i dryckesform. Och så var det ju dessa tre låtar då. Man blev lite rörd av allt som hänt och kände en slags inre frid när lilltösen för första gången lärde sig hur man får ut mat ur morsan.
Visserligen var hon vaken ett tag till och hon har fortfarande en förmåga att vara vaken på nätterna. Men så fort Lisbeth Hermansson kommer in i etern och pratar om sex (hon gör det rätt ofta på morgonprogrammen, va?) eller Lars Gustavsson sitter och funderar över någon en tränare har sagt, så finner vi frid och kan somna.
Inget ont om deras radioprogram. Tvärtom. Det är skönt att slippa det flåsiga och hurtiga RIX FM med jämna mellanrum. Även om sex och sport borde vara utjatade ämnen vid det här laget.
Kanske börjar man bli gammal..?
Jag måste i alla fall dela med mig av den här sköna nattmusiken, som funkar skitbra även om man inte skulle ha vakna barn.


/stefan

Kommentarer
Postat av: cbj

Vilken härlig trippel! Grattis! Hos oss är Staffan Hellstrands första solo-LP och framför allt Hela vägen hem förknippat med första födelsen - den var Nattens skiva då...Även den håller än...

2011-11-24 @ 22:22:50
Postat av: The Polarbear

Alve hälsar Alva välkommen.

2011-11-25 @ 20:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0