Höstens viktigaste bok!


Recension kommer snart. Men det här är boken att läsa i höst. Det är en tidsresa tillbaks till 1980-talets första år. Tillbaks till en tidning som trodde på styrkan i musiken och som trodde på att läsarna vågade förstå. Schlager är ytan minsta tvekan den bästa musiktidning vi haft i Sverige. Den kom så ofta att den innehöll nyheter och den hade skribenter som brydde sig.
Vi är väl ett antal popgenier som understundom skull kunna skriva under på Per Bjurmans citat:
Ulf Lundell påstod en gång att alla rockskribenter är misslyckade rockmusiker. Han hade fel. Jag, till exempel, ville aldrig bli Keith Richards. Jag ville bli Lars Nylin. - Per Bjurman, Aftonbladet
Här finns artiklar jag har i klart minne, som resa med Ebba och Dag Vag och Abba-intervjuerna, och fantastiska artiklar jag glömt som Kristina Adolphsons lika hemska som fascinerande intervju med en synnerligen heroinpåverkad Nico.Enda bristen är att alla bra foton saknas. Det här är bara text - men det bli ännu bättre av att varje skribent får kommentera sina texter utifrån sitt 2011-perspektiv.
/cbj
Boken kan beställas direkt från förlaget här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0