Aldrig ett dåligt album


Tommy Keene
"Behind The Parade"
(Second Motion/Border)
PPPP
1984 köpte jag EP'n "Places That Are Gone" där Tommy från Bethesda, Maryland avrundar med en cover av Alex Chiltons "Hey! Little Child".
Sen dess har jag varit fast i hans melodiska garn. 53 år ung påminner Keene om vår egen popgenialiska demonproducent när det handlar om att hitta den trots allt svåra vägen till det omedelbart och självklart attraherande.
Det här är hans 11:e fullängdare och vi är fortfarande bara en trogen skara powerpopfantaster som bryr sig om hans snart 30 åriga mission.
Soundet, träffsäkerheten och krispigheten i melodierna är precis som det alltid varit och lusten att skriva fantastiskt poplåtar med rockiga janglegitarrer och sång med attityd är helt obruten.
Om det är Keenes bästa album hittills, som en del hävdar, låter jag vara osagt.
Konstaterar bara att han aldrig någonsin gjort en dålig platta och hänger omedelbart på mig luftRickenbackern när jag hör "Deep Six Saturday", "The Long Goodbye, "Already Made Up Your Mind", "Factory Town", "Lies In My Heart" och "Running For Your Life".
Upptäck för bövelen Tommy Keene "Behind The Parade".
Liknande artister: Paul Westerberg, Grant McLennan, Robert Pollard, Richard X. Heyman, Peter Holsapple, Chris Stamey.
Björn Bostrand

Kommentarer
Postat av: Hans

Då är vi minst två som köpte sexspårs-EP:n -84. Ska genast kolla upp nya plattan. Tack!

2011-11-21 @ 10:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0