Seasick Steve släpper nytt


På onsdag släpper Seasick Steve sitt nya album ”You Can´t Teach An Old Dog New Tricks”.
Och vem kan glömma hans makalösa dubbla spelningar på Östersund Bluesfestival året innan han breakade stort i Jools Hollands TV-show 2007.
Jag har tjyvlyssnat på ett imponerande starkt album som både bullrar och smeker på ett sätt som gör Steve till awesome i genren.
På det övre helfärska klippet av titelspåret från Later With Jools Holland så lirar Led Zeppelin legenden John Paul Jones, bas, och Dan Magnussen, trummor.
Märk väl på akustiska ”Treasure” att han bytt ut den tresträngade mot fullt hus.
En recension kommer senast på releasedagen.
/Björn

Kommentarer
Postat av: Björn Gidlund

Ohh...Seasick spelas varje dag hos mig. Jag grämer mig än idag att jag missade honom när han besökte vår lilla stad. Jag tar igen det i sommar då jag åker till Oxford och kollar in mannen.



B.

2011-05-25 @ 22:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0