Oupptäckt norskt rockguld


På den norska rockscenen har trion Bigbang i över tio år gjort sig ett namn som ett av landets bästa liveband.
Bandet som har sin bas i både Oslo och Los Angeles består av Øystein Greni, gitarr & solosång, Olaf Olsen, trummor, percussion & bakgrundssång och Nikolai Haengsle Eilertsen, bas & bakgrundssång har hunnit med sju fullängdare, där två av dem har släppts i USA, och fått mycket goda recensioner.
I början av mars kom nya albumet ”Epic Scrap Metal” som är det första av bandets album som släpps i Sverige.
Skäms på er svenska skivbolag!!!
Den 5 mars gjorde man en livespelning på Platekompaniet i Oslo, ett par stenkast från mitt hotel. Men själv var jag fjättrad på Holmekollens skidstadion för att bevaka damers tremil i VM.
Som tur har jag numera ett exemplar av ”Epic Scrap Metal” som snurrat massor i mina ljudbärare sen jag kom hem.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0