The Smithereens behöver aldrig be om ursäkt


I 12 år har jag och en hel del med mig väntat på ett nytt studioalbum med eget material från New Jersey rockarna The Smithereens.
I början av april släpptes ”2001” i USA.
– Det har helt enkelt aldrig funnits någon efterfrågan på ett nytt album från skivbolagen. Och jag har aldrig känt mig som den där plågade artisten som måste plocka upp gitarren varje dag, har mr. Smithereens himself, Pat Di Nizio kommenterat faktumet att det dröjt så länge med efterföljaren till ”God Save The Smithereens” från 1999.
Men gruppen har egentligen aldrig lagt.
Mellan 2007 och 2009 släppte man två album med läckra Beatlescover, gjorde en julskiva och tolkade The Who´s Tommy, allt med samma finess.
Dennis Diken, trummor, och gitarristen Jim Babjak har varit med sedan gruppen bildades 1980, medan basisten Severo ”The Thrilla” Jornacion ersatte originalmedlemmen Mike Mesaros 2003.
Och pop majestyn är sannerligen oförändrad.
Kolla in öppningsspåret ”Sorry” från albumet så kanske ni förstår vad jag menar.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0