Popgenialisk spotifylista för juni och en ny countrystjärna sjunger om sprit...

Studentmiddag med kusinerna. Suverän middag. Suveränt sällskap. Det är inte undra på att man blir lite nostalgisk själv. Vara full på ett flak, vara småpackad under middagen och helt kanon på rådhustrappan.
Det var tider det.
Till skillnad från övriga popgenigänget så var det inte så länge sedan jag tog studenten.
Det var på 90-talet.
Tjosan hej...
Det finns några låtar som jag har svårt att få ur skallen just nu. Och bland dessa är countryosande "Whiskey". Även en ny spotifylista finns med ett axplock från vår blogg under maj månad.
Popgeni goes juni.
Bättre än Mr Music. Ingen sommar utan reggae. Eller ja, ingen skräpreggae i alla fall. Bland mina husgudar finns legendaren Keith Hudson och Bounty Killa. Blandas upp med klassiker från 60-talet och framåt. Vem har inte hört Los Bravos Black Is Black? Eller Bowies fantastiska China Girl. Tillsammans med Björns favorit Seasick Steve (nej det är inte jag), Tobbes Jellyfish och Christers vurm för Armand Mirpour. Bengt-Olas nya favoriter Friendly Fires sätter gung i listan. Detta vägs upp med mindre kända alster från Todd Rundgren och Beach Boys. Perfekt mix av dasant och mindre dansant pop. Sommarmusik för juni-månad.
Håll till godo!


/Stefan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hatten av!!!!

2011-06-02 @ 11:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0