Lennarts Galleri 47- Riksbakis


Popgenifotograf: Lennart Jonasson

Ett av Lelles mer klassiska porträtt är det där kameraögat lyckades fånga en jättelik Henrik Schyffert-gäspning.

Lelle minns fototillfället den yrankvällen 1995 som igår:

- Bilden togs mycket sent på kvällen och Henrik mötte mig med orden ”så här jävla riksbakis har jag aldrig varit i hela mitt liv”.

Inte utan anledning.

Henrik levde ut rockmyten på allvar med sitt Whale, där han med dåvarande partnern och sångerskan Cia Berg och basisten Gordon Cyrus fått en jättehit med "Hobo Humpin' Slobo Babe" som vevades flitigt på MTV.

Många år senare, jag tror att det var 2008, möttes de två då Lelle å sin sida gett ut sin bok Wild Cards, där fotot var självskriven i urvalet. Henrik å sin sida hade återvänt till Östersund med sin stand-upshow ”The 90´s”.

- Henrik blev glad över boken mindes mycket väl det hela och skrattade åt minnet, och inte minst hur bakis han var den där kvällen, berättar Lelle.

/Teknikchefen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0