Luftkudde i natten


Regnet har slutat och sydvästan lagt sig till ro. Hade en rävunge på besök här utanför stugan i går kväll och tänkte spontant blogga om Sweets "Fox on the run", för det var det han gjorde när hösnuvan plötsligt exploderade och förstörde magin.


Har under dagen försökt finna de rätta orden och har då och då lyckats explodera i ett några A4:or som jag är nöjd med. Projektet som går under arbetsnamnet "Det som göms i snö" växer sakta men säkert och jag kan skönja ett slut och begrava den gamle polischefen Svenningsson en gång för alla.
Som stämningshöjare under dagen har mycket passerat revy. Wishbone Ash, Allman Brothers, Cults…ja, det blev en siesta med Mozarts också, bara för att det passade alldeles utmärkt där och då. Plus Travis ”Why does it always rain on me” då det vräkte ned som värst.
Just nu lyssnar jag på Pink Floyds ”Meddle” som jag tar emot som en kär gammal vän som man inte har träffat på gud vet hur många år. ”A pillow of winds” är en fantastisk låt som fullkomligt tidlös får en att luta sig tillbaka och dra efter andan. Gruppens plattor runt milstolpen Dark side of the moon är ren och skär magi.


”A pillow of winds” passar alldeles utmärkt nu denna sena tidpunkt då de sista solstrålarna i väster smeker tallarna på ön utanför mitt fönster. Sippar på ett bra vin som jag fann i butiken i Svenstavik, en chilenare med en cykel på etiketten, namnet är Cono Sur. Etiketten säger att det är organiskt odlat, så jag känner mig trygg men undrar om inte alla druvor är organiskt odlade...på ett eller annat sätt?
/Le chef de la technique

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0