P-P-P-P-Popgenialiskt från Föllinge...



När han sjunger på engelska kallar han sig Bedroom Eyes, ett namn han för övrigt tilldelades av Chrissie Hynde. Som Bedroom Eyes toppar han då och då radions spellistor.
Nu söker sig Jonas Jonsson hem till Föllinge. "Samtidigt en timme från stan" är namnet på en helt popgenialisk EPsom släpps via hans hemsida. Vi lämnar ord och bild till Jonas Jonsson:
"Mitt namn är Jonas och jag kommer från Föllinge i nordvästra Jämtland. Den här EPn innehåller fyra låtar som skrivits av några av mina första och största hjältar - skotska Teenage Fanclub, norska Motorpsycho, amerikanska Big Star och engelska Beth Orton. Till dessa låtar har jag skrivit nya texter på svenska. Någon är nästan ordagrant översatt och någon har nästan inget alls med orginalet att göra. Låtarna är inspelade i Studio Talkback i Östersund av och med min kompis johan. Ett väldigt stort tack till honom.

"Lyssna nu" är en tolkning av Teenage Fanclubs
"Did I Say", "Han som stack sin väg" är Motorpsychos "Waiting for the One", "Primus Mortimer och jag" är Big Stars "The Ballad of El Goodo" och "Skogskatt" är Beth Ortons "Shopping Trolley". "




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0