Lycklig själ i juletid



Lucky Soul är det där till hälften brittiska och till andra hälften svenska indiebandet som slog igenom för fem år sen med "Lips Are Unhappy". Som vi i Sverige kanske mest känner igen från förra årets Claes Olsson-reklam. På samma singel hade de den här julpoppärlan som B-sida. Även den sprängfylld med modern kärlek för Phil Spectors Wall Of Sound med marimbas och xylofoner till förbannelse som fyller upp hela bakgrund. Och låten talar lite för sig själv.
Nu kanske någon undrar "har de där latmaskarna inte sammanställt sina favoritlåtar på en spotifylista?".
Och svaret på det är: jo det har vi.
Här!

Där kan man också se att en del av oss myser hela julen med en skinkstut i ena handen och glögg i den andra, medan vissa av oss kanske inte är så förtjust i all krimskrams runt juletid.
Men Zeunerts julmust är förbannat gott (nu förväntar jag mig två flaskor i julklapp för den reklamen!).
Och visst... Som småbarnsförälder får man ju nu börja ändra på sig och dra in julgranar och tomtar, till min stora skräck och till sambons stora förtjusning. Härom dan fick jag sätta upp en julstjärna i fönstret för första gången i min 30plusiga liv. Bara en sån sak...
Det är kanske det som kallas att växa upp...?
/Stefan

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Jag tittar aldrig på reklam.

Men jag känner till L.S.

Är det någon som har en vettig förklaring?

2011-12-07 @ 12:59:53
Postat av: cbj

Tack för Spotify-listan. Suveränt! Och välkommen in i julklubben...

2011-12-07 @ 14:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0