"Danskar kan inte göra musik..."

BOM har svårt för dansk popmusik, skapad för topplistor. Björn har inte lika svårt, utan vårdar i smyg sina MLTR och DAD-plattor ömt, när ingen ser på.
Själv ligger jag lite mittemellan. Aqua och MLTR är kanske inte de bästa representanterna för dansk popmusik. Men rätt som det är dyker det upp något siktigt svängigt.
Som Junior Senior. En one hit wonder som 2002 tog över världen i ett par minuter med "Move Your Feet".
På brittiska Top Of The Pops så framförde bandet låten i singback. Vilket hörs tydligt på de dansk-engelska uttalet av de två körtjejerna. Men framför allt, hade trummisen en Bob Hund-tröja på sig. 
Danskar kan ha bra smak de med...
Lite onsdagseftermiddagspartynostalgi med ett band som lyckades kombinera bra smak med hitlistedisco!
 


/Stefan

Kommentarer
Postat av: Teknikchefen

Tim Christensen spöar skiten ur allt annat danskt. Plattorna lånar du av mig, Stefan!

2011-08-25 @ 22:27:47
Postat av: The Polarbear

De MLTR-exemplaren som funnits i min ägo har varit recensionsex. och är numera sålda till någon som diggar dem hårdare.

Jag smyger inte, utan är stolt över mina DAD-album och tycker att fler borde kolla upp gruppen Sort Sol.

Och visst är Christensen bra.

2011-08-26 @ 11:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0