Lennarts Galleri 7 -Caroline, vad var det vi sa...


Mästerfotograf: Lennart Jonasson

Caroline af Ugglas har gjort en skön resa i populärkulturens Sverige. Från stökig indieprinsessa till folkhemsdrottning via en väg där hon passerat alla de mest folkkära anhalterna som "På spåret", "Körslaget", "Melodifestivalen" med mera. Och "Körslaget" var det ju faktiskt hon som gav ursprungsidén till.
Hösten 2010 har hon kommit med en bok baserad hennes egen terapi, en ny skiva "Vad var det jag sa" och så blir det stor turné som bland annat angör Östersund och Gamla Teatern den 31 oktober.
Så här presenterar hon sig själv på sin hemsida:
Bor: På landet norr om Stockholm
Född: 720407 i Stockholm
Längd: 165 cm
Bästa minnet: Mina barns tillkomst
Värsta minnet: Alla sjukdomar som jag tror jag haft
Favoritmusik: Musik som förstärker text och tvärtom
Maskot: Nej
Ritual innan gig: Uppsjungning
Tråkigaste övningen: Uppsjungning
Mat: Anyspice helst med bläckfisk
Idol: Gud
Bästa tiden på året: Sommaren på en kobbe
Sport: Snowboard
Familj: Man och två barn
Husdjur: Två hästar och en hund
Framtidsplaner: Sjunga, jobba med mina körer, måla, vara en vidsynt människa utan fördomar och förhoppningsvis inspirera människor att om man älskar sig själv är det lättare att bli älskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0