Costellokopia 2?

Vad ska man säga om Costellovibbarna när man hör Scott Wilk + The Walls "Suspicion" från 1980?
Gruppens självbetitlade new wave album på Warner Brothers blev sågad i pressen som popposörer som gjorde allt för att kopiera den riktiga Elvis.
"Jag tog all negativ kritik hårdare än jag borde ha gjort och min mening var aldrig att plagiera Costello. Om det var någon som jag ville likna så var det Randy Newman" har Wilks sagt i efterhand.
Vinylutgåvan snurrar just nu på min skivspelare och oavsett om man håller på Elvis eller Randy spåret så konstaterar jag att Wilks kanske mest ville vara new wavens Randy Newman med Costellos stämband.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0