Raka spåret från dåtiden

För några år sedan fick vi popgenier nominera våra favoritlåtar för att slutligen sammanställa en slutgiltig lista. Jag tror inte att vi hann riktigt i mål, dels p g a upprymdhet efter Stures frivola Max Romeo-nominering och Eriks blixtinpass med Manic Street Preachers, som på många sätt tog anda och udd av oss. Eller så minns jag fel.

Jag minns i alla fall att She Loves You kom längst upp på den lista vi ändå hann sammanställa samt att jag  själv nominerade nedanstående klassiker, som tillsammans med så mycket annat i Kraftwerks rika kanon förändrat den moderna popmusiken på det sätt som Miles, Parker och Coltrane förändrade jazzen något årtionde innan.

Det finns många guldkorn att plocka fram men denna är en av mina absoluta favoriter - rakt in i framtiden med Trans Europe Express eller Trans Europa Express som den hette i original!

tp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0