Måndagskramar från förr

Ägnade en liten stund åt att på måfå surfa runt på YT och hittade oväntat en massa inslag från Måndagsbörsen, i salig åminnelse. En imponerande skara gäster, måste man säga!

Jag fastnade dock särskilt för detta inslag, med fabulösa Squeeze, som intervjuas och sjunger den då nya Is That Love från East Side Stories, som producerades fint av Elvis Costello.

Jonas Hallbergs sätt att intervjua har uppenbart upprört en del internationella popälskare (se kommentarerna under filmen) men de har förmodligen inte sett Susanne Olssons chicken-in-the-basket-intervju med Paul Weller och Jam ett år tidigare. Huh....

tp

Hmmm...jag kunde inte hålla mig, Weller-intervjun kommer längst ner, det får bli dagens andra påse lördagsgodis





Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Weller intervjun var så pinsam att man fortfarande rodnar vid blotta tanken. Men var det inte Susanne Olsson, inte Benno, som stod och stampade i klaveret hela tiden?

2010-10-30 @ 13:49:07
Postat av: cbj

Jopp, Helene Benno var inte med i Måndagsbörsen. Detta är Susanne Olsson som generar Weller. Helne Benno var väl med i en rad andra program från samma tid som Casablanca, Bälinge Byfest och andra tillsammans med Janne Nilsson. Men de hade en helt annan kvalitet i intervjuerna. Helene och Janne var helt OK.

Annars minns jag en intervju från Måndagsbörsen som Jonas Hallberg gjorde med ZZ Top...

2010-10-30 @ 14:29:49
Postat av: tp

Jag ger mig för sakkunskapen, hon ser ju inte ens ut som Benno!

2010-10-30 @ 15:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0