Lennon forever 1

The Beatles är grunden till mitt musikintresse. Förmodligen också en av de stora anledningarna till att jag fortfarande, 47 år efter att jag som överlycklig nioåring fick debutalbumet "Please, Please Me" av mina föräldrar, har kvar suget efter ny musik.
Så min hyllning till John är given.
En vinkling på Beatleskatalogen.
En okopierbar musikskatt där John hela tiden visade vilken oerhört bra och uttrycksfull sångare han var.
Bevisen är hur många som helst men jag har valt att plocka ut två favoriter de närmaste sju dagarna där John står för lead vocals.
Fram till nästa lördag, då John skulle ha fyllt 70 år, handlar det helt enkelt om 14 odödliga Beatles briljanter.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0