Dagens Fråga 13/10 - Finn ett fel / som blev så rätt


Foto: Henrik Sekander/100 procent Östersund
Artwork och liveinspelning: Anders L Johansson/Kulturgärningar i Sverige

Ovan ser ni baksidan på den CD som kommer att distribueras till fans via Elliott Murphys mailinglista "Night Lights". Med Elliotts tillåtelse givetvis. Konserten på Storsjöyran 2010 var, som Ni som var där vet, något utöver det vanliga.
Nu till Dagens Fråga: CDn innehåller tolv låtar. Elva har skrivits och spelats in, men i vissa fall ännu inte utgivits, av Elliott Murphy själv. En låt på listan är en cover. Vilken är låten och Vilka gjorde originalet?(Svar via länken nedan)
Här kan ni lyssna på svaret

Här finns info om Elliott Murphys spelningar i Sverige den 29 och 30 oktober 2010
/cbj

Kommentarer
Postat av: Anders L Johansson

Titeln fötjänar en liten story också, kan jag tycka, då "00.59:50" knappast kan anses självförklarande. Elliott hade fått en timme att spela och var noga med att se till så att jag informerade ljudteknikerna om att han kom att använda hela tiden, ÄVEN om han gick av scenen. Mycket riktigt, han såg till att klämma in ett extranummer också. Mot slutet av den där sista kompositionen sökta han ögonkontakt med mig och formade orden "How much time?" och ville veta hur han låg till i tid. Jag svarade med att hålla upp fem fingrar. Litet senare vände han sig mot igen och lyfte ögonbrynen, jag höll upp tre fingrar. Alldeles innan de la av sökte han kontakt med mig igen och formade ordet "One" med läpparna. Jag nickade.



Vi hade som sagt fått en timme, och stränga order att inte dra över, och vi gick i land på 00:59:50, så Storsjöyran är "skyldig" Elliott 10 sekunder nästa gång han kommer tillbaka. För tillbaka ska han väl ...

2010-10-13 @ 10:13:06
URL: http://www.kulturarningar.se
Postat av: cbj

Klart han ska tillbaks, det tycker nog närmare 3000 pers som stod där i publiken. Tack för förklaringen bakom titeln Anders.

2010-10-13 @ 16:20:35
Postat av: Björn Bostrand

De tio sekunderna och mer därtill ska Elliott ta igen på Östersund Bluesfestival 2011 om jag får vara med och bestämma vilka som ska stå på scenerna.

2010-10-13 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0