Är van att se blod...?

Allt medan mörkret håller i sig, snart så väl dag som natt, kan jag inte låta bli att förlora mig en smula i popgruppen Kents spellistor. Jag vet ärligt talat inte om något band som på samma sätt förmedlar ångest på ett så bitterljuvt sätt via text, musik och bilder. Men när Kent finns behöver man inget annat.
Så en tidig nattsvart torsdagsmorgon, strax innan staden har vaknat, så finns det ett sätt att förlänga den smått ljuva melankolin som infinner sig. Just med Kent.
Men man kan ju inte låta bli att se det lite humoristiskt också.
Låten FF må vara en av mina absoluta favoriter, all time. Men den nervigt basdunkande, strålande vacker vers och med en stark sing-a-long refräng.
Men eftersom Jocke Berg gärna vill snurra till det lite, så har han låtit refrängsångerskan sjunga en fransk mening.
Tellement loin de ce monde. Så långt ifrån den här världen, betyder det.
Men det har också gett upphov till en hel rad felhörningar.
Kan inte låta bli att visa ett klipp med udda felhörningar. Det är i och för sig ganska gammal, men det finns säkert någon av er som inte sett det.
/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0