Tobbes tips #13: Metro Jets - The Morning Show



Tipsande är nåt alldeles särskilt besvärligt...

En grundförutsättning för den regelbundne privatspanaren är att innehav av sådan intressant information som ingen annan har, eller i vart fall ganska få. Av just den anledningen valde jag först bort just detta tips - hur kan man sprida ett redan spritt evangelium?  En stunds eftertanke fick mig dock att ändra hållning - jag menar, alla har ju inte gift sig skånskt eller har barn som intagit sin skånska Hipp Hipp-humor med bröstmjölken.

Efter Beagle´s två fullängdare, Sound on sound och Within, vilka jag avser att ägna mer tid till en annan gång, tog ledarhunden Magnus Börjesson sin kristallklara pop till Favorita, som spelade in en singel och en fullängdare på 90-talet, fullängdaren släpptes dock först för något år sedan, prima bra den med! Sedan blev det ganska tyst.

Det är dock inte så konstigt att Börjesson vid någon tidpunkt skulle korsa vägar med Brainpoolarna Jens Jansson och David Birde - tillsammans utgör de sedan 2004 Metro Jets, som bl a spelat in denna mycket Börjesson-präglade låt, The Morning Show. Nu på sistone har förrsten både Jansson och Börjesson kompat Per Gessle.

The Metro Jets utgör måhända en sorts modell för Brainpools fiktiva band i rockoperan Junk men om den vill jag inte spilla några fler ord än att just låten Junk förmodligen är den bästa låt som Mick Jones spelat in sedan Clash´ storhetsdagar - i vart fall låter den så.

Nåväl, från Lunds nationer och Koks i Lasten ända till morgonsoffan, här har vi The Metro Jets - plus Junk som en liten bonus!

tp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0