Pop och äktenskapstycke

1991 släppte han en platta döpt till ”The Donovan Of Trash”.

Numera är Wreckless Eric lyckligt gift med singer/songwritern Amy Rigby, som är ex.fru till dB´s trummisen Will Rigby, och som även har en solokarriär med sex soloalbum i bagaget.

Hyllade debuten ”Diary Of A Mod Housewife” (1996) har ungefär samma glimten-i-ögat känsla som makens ovan nämnda verk, så man kanske kan tala om klart äktenskapstycke?

Stiff Records legenden Eric Goulden, som han är döpt till, har en diskografi från new wave åren i slutet på 70-talet och framåt som alla popgenier med självrespekt bara måste ha bra koll på.

Tillsammans med Amy så har han släppt två mycket hörvärda album ”Wreckless Eric & Amy Rigby” (2008) och årets ”Two-Way Family Favourites”.

För oss som roddar den här bloggen vore det en dröm att få höra det här underbara äkta paret framföra Eric-örhängen, som de på den bifogade videosnutten, på en liten krog nära oss.

Man kan få ståpäls för mindre.

/Björn


Kommentarer
Postat av: tp

En gång för många år sedan, det måste ha varit i mitten av 80-talet, var jag i London på sluttampen av en tågluff, mitt i vintern. Jag hade räknat mina sista slantar som skulle räcka för deponera bagage, åka till t o r till Edinburgh (för att sova på tåget), se en konsert med Wreckless Eric på en bar i London och slutligen ta mig hem igen. När jag återkom från Edinburgh kostade bagaget mer än som förutsatts/utlovats och mina resterande pengar skulle bara räcka bara till hemresan. Jag gick likväl till baren och förklarade att jag var en longtime fan till Eric, varefter jag generöst bjöds på inträdet - och en öl tror jag. Vi var kanske 10 personer i baren och Eric såg rött om man nämnde Stiff records eller kallade honom Wreckless.

2010-11-12 @ 11:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0