Lennon stripped down

När jag ändå var inne på mina ungdomsår, så kan jag propagera för en av klassikerna som kom att bli viktig i min musikaliska uppfostran. Farsan spelade den så ofta att det inte gick att undvika "Double Fantasy".
Nu, lagom till Lennons 70-års jubileum så släpptes Double Fantasy" igen, fast "stripped down to the bone" så att säga.
Det intressanta här är att man hör musiken på ett annat sätt. Det gick så långt att jag till och med lärde mig gillar Yoko Onos mer konstnärliga bidrag till plattan.
Plattans flaggskepp "(Just Like) Starting Over" som knyter an till de tidiga låtklassikerna kan man här höra med en annan intensitet än på originalplattan. Lika intressant som när Paul McCartney släppte "Let It Be... Naked" för ett par år sedan.
Definitivt en platta att återupptäcka.
/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0