Don´t go near the water...

Blir lite full i skratt åt den märkliga situationen med det otjänliga dricksvattnet som man måste koka. Funderar på att smörja in mig med alkogel och glad ihågen gå till jobbet.
Men alltså, kokar man vattnet innan är det ingen fara.
Så te och kaffe kan man dricka. Vatten i maten kokar ju oftast, så då är det samma temp där. Soppa eller buljong funkar alltså.
Eller så lagar man man med mycket grädde och mjölk. Om inte kossorna ätit nåt styggt, vill säga.   
Eller så kan man lyssna på Johnny och strandpojkarna och dricka pilsner ett par dagar...
/Stefan

Kommentarer
Postat av: cbj

Du måste koka vattnet i minst en minut för att parasiten ska dö. Och dessutom verkar parasiten gilla alkogel. Så passa dig Stefan. Och i morse var allt stilla mineralvatten redan slut på Ica Maxi. Annars blir det rätt dyrt att bada i Perrier...

2010-11-27 @ 11:08:00
Postat av: Stefan

Nja... Vill man ha parasiten well done, är det en minut. Jag gillar ju medium, så jag nöjer mig med 20 sekunder. Bada? I dom perignon? Nej, nu förstår jag inte... Jag drack förövrigt en hel massa vatten i går, så det är nog försent för mig och många därtill. Kanske för dig också, cbj? Vi ses på muggen!

2010-11-27 @ 14:07:53
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: tp

Alkogel hit och dit, Sufr's är under alla förhållanden den bästa BB-skivan efter Pet Sounds / T

2010-11-28 @ 02:56:31
Postat av: Stefan

Man ska inte tvätta ansiktet med alkogel, för då svider det... =D Jag röstar på Sunflower, när det gäller den bästa BB-plattan efter PS. =)

2010-11-28 @ 07:21:27
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0