Dagens Fråga 19/11 - Alla tiders

Var i Gävle i går. Och rakt emot alla trender så startade Magnus Bergström förra hösten Alla tiders skivhandel . Jag var där för första gången i går. Vilken butik. Långt över 20 000 titlar. Vinyl, cd och massor av dvd. Alla genrer finns där och alla på djupet - från svenskt 1940-tal till obskyr ny reggae. Det ligger skivor i drivor i varenda hörn av den stora lokalen och det gamla är minst lika viktigt som det nyaste nya. Under den tid jag var där såldes "Konvaljens avsked", Kents nyaste och den här på bloggen recenserade Refreshments-dvd:n och Refreshments nya jul-cd. Själv funderade jag starkt på Little Stevens Underground Garage Christmas från 2008 även om jag redan hade nästan alla låtar.
I förra veckan var jag i Uppsala och blev ledsen både när jag gick förbi Musikörats gamla lokal och den lokal där de lade ner sin verksamhet - för övrigt exakt samma helg som Skivhörnan i Östersund packade ihop.
Men för att hylla Alla tiders i Gävle visar vi i Dagens Fråga ett klipp från alla tiders film runt just en skivbutik - John Cusacks "High Fidelity" efter Nick Hornbys bok.
Dagens Fråga: I en avgörande scen i filmen dyker en av världens största artister upp som sig själv och förklarar ett och annat för huvudpersonen. Vem är stjärnan med cameo-roll i "High Fidelity"?(Se scenen med svaret under detta videoklipp från filmen)


Här kan du se svaret
/cbj

Kommentarer
Postat av: Hans Schönning

"Underground Garage Christmas" rekommenderas! Köpte mitt ex för 99 (!) pix på Åhléns i december -09. Du kanske har låtarna tidigare, men inte i den här kostellationen.

2010-11-19 @ 08:27:09
Postat av: Hans Schönning

"Konstellationen" heter det ju, inte "kostell...".

2010-11-19 @ 08:43:23
Postat av: Björn Bostrand

Coolt med en riktig skivaffär. Jag saknar den känslan...

2010-11-19 @ 10:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0