Dagens Fråga 2.

Foto: Pierre LeComte
Träffade som hastigast Elliott Murphy i artistbaren kl. 01.00 i morse. Han fick syn på Lennart Jonassons porträtt av Neneh Cherry.
-I knew her when she was a little girl, sa han. Det visade sig att Elliott bodde granne med Nenehs pappa Don Cherry, en av världens främsta jazzmusiker. En gång ville Don ha med Elliott på en spelning.
- Vad ska jag göra då? Don sa att jag skulle berätta något. Då berättade jag om middagen jag just haft på en kinarestaurang och Don spelade. Min första rap-konsert - men den finns inte på youtube, skrattade Elliott.
Dagens fråga: Elliott sista skiva på ett stort bolag var "Just A Story From America". Den spelades in i London med Mick Taylor på gitarr. Trummor spelades av en av världens absolut mest kända musiker - och sångare. Vem då? Svar under länkar till höger här. /Christer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0